Hulpmiddelen

Er zijn veel hulpmiddelen om uw leven gemakkelijker te maken. Bijvoorbeeld:

  • hulpmiddelen voor het huishouden, zoals grijpers, kookplaatbeveiligers en stastoelen
  • hulpmiddelen om mobiel te blijven, zoals een rollator of een rolstoel
  • hulpmiddelen om in contact te blijven met anderen, zoals personenalarmering en aangepaste telefoons

Kijk op Hulpmiddelenwijzer.nl wat u nodig heeft. Of vraag advies aan uw huisarts of aan een ergotherapeut. 

Wilt u leren omgaan met een hulpmiddel? Een ergotherapeut kan u helpen.

Hulpmiddelen kunt u vaak de eerste 6 maanden lenen bij de thuiszorgwinkel. Heeft u langere tijd een hulpmiddel nodig? Neem dan contact op met de gemeente of met uw zorgverzekeraar.

De kosten voor een hulpmiddel worden soms vergoed. Door de gemeente of door uw zorgverzekeraar. Als u geen recht heeft op een vergoeding kunt u een hulpmiddel zelf kopen. Bijvoorbeeld tweedehands.

Leden van Kruiswerk Achterhoek en Liemers krijgen korting als zij een hulpmiddel kopen bij de Thuiszorgwinkel.

Voor advies neemt u contact op met het WMO Zorg-loket van de gemeente Zutphen. Samen bespreekt u de mogelijkheden.

Kruiswerk Achterhoek en Liemers

Website
www.kruiswerk.nl
E-mailadres
info@kruiswerk.nl
Telefoonnummer
0314 35 74 30

Thuiszorgwinkel Zutphen

Openingstijden:

Maandag tot en met vrijdag: 9:00 - 17:30 uur
Zaterdag: 10:00 - 13:00 uur
Zondag: gesloten

Bezoekadres
Den Elterweg 77
7207 AE Zutphen
Website
www.medipoint.nl
Telefoonnummer
088 - 102 01 00

Gemeente Zutphen - WMO Zorg-loket

Telefonisch bereikbaar op werkdagen 8.30 - 12.00

Bezoekadres
Henri Dunantweg 1
7201 EV Zutphen
Postadres
Postbus 41
7200 AA Zutphen
Website
www.zutphen.nl/zorg
E-mailadres
wmo@zutphen.nl
Telefoonnummer
0575 - 595 760

Ergotherapeuten in de gemeente Zutphen

Website
www.zutphen.smartmap.nl/Ergotherapie

Hulpmiddelenwijzer

Website
www.hulpmiddelenwijzer.nl
E-mailadres
hulpmiddelenwijzer@vilans.nl
Telefoonnummer
030 789 23 00

Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.

  • Ga eerst in gesprek met de organisatie waar u een klacht over heeft. Zoek samen naar een oplossing.
  • Komt er geen oplossing, dien dan een klacht in. Kijk op de website van de organisatie hoe dat moet. Of vraag het aan een medewerker.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is. Neem voor cliëntondersteuning contact op met MEE Samen.

Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.

MEE Samen - onafhankelijke cliëntondersteuning

Website
www.meesamen.nl/
E-mailadres
info@meesamen.nl
Telefoonnummer
088 633 0633

Nationale Ombudsman

Website
www.nationaleombudsman.nl
Telefoonnummer
0800 33 55 555