Neem zo snel mogelijk contact op met uw verhuurder als u de huur niet kunt betalen. Vraag bijvoorbeeld of u later mag betalen of in termijnen. De kans wordt zo kleiner dat uw verhuurder u uit huis zet. Kijk voor meer informatie op de website van het Juridisch Loket.
Neem ook meteen contact met de gemeente. Zij kunnen u misschien helpen om de crisissituatie op te lossen.
Moet u toch uw huis uit? Vraag aan familie of vrienden of u bij hen terecht kunt. Als dit niet lukt, kunt u misschien naar de crisisopvang van IrisZorg. Daar krijgt u ook hulp om uit uw crisissituatie te komen. Kijk op de website voor meer informatie.
Perspectief of Schuldhulpmaatje kunnen u helpen uw geldzaken op orde te krijgen.
Inloopspreekuur:
Bezoekadres
’t Warnshuus, Dreiumme 43
7232 CN Warnsveld
Website
www.juridischloket.nl
Telefoonnummer
0900 80 20 (€ 0,10 per minuut)
Postadres
Stokebrand 509
Website
www.schuldhulpmaatjezutphen.nl
E-mailadres
gidie.schuldhulpmaatje@gmail.com
Telefoonnummer
06 83 03 90 05
Vraag aan familie of vrienden of u bij hen terecht kunt. Lukt dit niet? Dan kan crisisopvang een (tijdelijke) oplossing zijn. Ook helpen ze u om uit uw crisissituatie te komen.
Bel naar Veilig Thuis. Zij zorgen ervoor dat u opgevangen wordt als het nodig is. Dat kan ook op een geheime plek zijn. Uw kinderen mogen ook mee.
In 6 steden in Nederland is er opvang voor mannen. Meer informatie vindt u op de website Mannenmishandeling.
Uw huisdier kan ook opgevangen worden. Kijk op de website van Mendoo.
Moviera regelt opvang voor vrouwen als er sprake is van huiselijk geweld. Op de website vindt u meer informatie.
Bezoekadres
Halstraat 56
7321 AH Apeldoorn
Website
www.moviera.nl
E-mailadres
info@moviera.nl
Telefoonnummer
088 3 744 744
Website
Mannenmishandeling
Website
mendoo.nl
Veilig Thuis is het advies- en meldpunt voor huiselijk geweld en kindermishandeling. Veilig Thuis is er voor slachtoffers, plegers en mensen die bezorgd zijn om anderen. Anoniem blijven is mogelijk.
Website
www.veiligthuis.nl
Telefoonnummer
0800 20 00 (gratis)
Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.
Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is. Neem voor cliëntondersteuning contact op met MEE Oost.
Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.
Website
www.mee-oost.nl
E-mailadres
oco@mee-oost.nl
Telefoonnummer
0314 34 42 24
Postadres
Postbus 93122
2509 AC Den Haag
Website
www.nationaleombudsman.nl
Telefoonnummer
0800 33 55 555