Crisis thuis

Neem zo snel mogelijk contact op met uw verhuurder als u de huur niet kunt betalen. Vraag bijvoorbeeld of u later mag betalen of in termijnen. De kans wordt zo kleiner dat uw verhuurder u uit huis zet. Kijk voor meer informatie op de website van het Juridisch Loket.

Neem ook meteen contact met de gemeente. Zij kunnen u misschien helpen om de crisissituatie op te lossen.

Moet u toch uw huis uit? Vraag aan familie of vrienden of u bij hen terecht kunt. Als dit niet lukt, kunt u misschien naar de crisisopvang van IrisZorg. Daar krijgt u ook hulp om uit uw crisissituatie te komen. Kijk op de website voor meer informatie.

Perspectief of Schuldhulpmaatje kunnen u helpen uw geldzaken op orde te krijgen.

Gemeente Zutphen - hulp bij geldproblemen

Iriszorg - crisisopvang

E-mailadres
info@iriszorg.nl

Telefoonnummer
088 60 61 600

Juridisch Loket Zutphen (Warnsveld)

Inloopspreekuur:

  • do 9.00 - 11.00 uur

Bezoekadres
’t Warnshuus, Dreiumme 43
7232 CN Warnsveld

Perspectief Zutphen - rondkomen en schulden

SchuldHulpmaatje Zutphen

Postadres
Stokebrand 509

Telefoonnummer
06 83 03 90 05

Juridisch loket - huurachterstand


Vraag aan familie of vrienden of u bij hen terecht kunt. Lukt dit niet? Dan kan crisisopvang een (tijdelijke) oplossing zijn. Ook helpen ze u om uit uw crisissituatie te komen.

Bel naar Veilig Thuis. Zij zorgen ervoor dat u opgevangen wordt als het nodig is. Dat kan ook op een geheime plek zijn. Uw kinderen mogen ook mee.

In 6 steden in Nederland is er opvang voor mannen. Meer informatie vindt u op de website Mannenmishandeling.

Uw huisdier kan ook opgevangen worden. Kijk op de website van Mendoo.

Moviera regelt opvang voor vrouwen als er sprake is van huiselijk geweld. Op de website vindt u meer informatie.

Iriszorg - crisisopvang

E-mailadres
info@iriszorg.nl

Telefoonnummer
088 60 61 600

Moviera

Bezoekadres
Halstraat 56
7321 AH Apeldoorn

Website
www.moviera.nl

E-mailadres
info@moviera.nl

Telefoonnummer
088 3 744 744

Mannenmishandeling

Mendoo

Website
mendoo.nl

Veilig Thuis

Veilig Thuis is het advies- en meldpunt voor huiselijk geweld en kindermishandeling. Veilig Thuis is er voor slachtoffers, plegers en mensen die bezorgd zijn om anderen. Anoniem blijven is mogelijk.

Telefoonnummer
0800 20 00 (gratis)


Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.

  • Ga eerst in gesprek met de organisatie waar u een klacht over heeft. Zoek samen naar een oplossing.
  • Komt er geen oplossing, dien dan een klacht in. Kijk op de website van de organisatie hoe dat moet. Of vraag het aan een medewerker.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is. Neem voor cliëntondersteuning contact op met MEE Oost.

Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.

MEE Oost - onafhankelijke cliëntondersteuning

Website
www.mee-oost.nl

E-mailadres
oco@mee-oost.nl

Telefoonnummer
0314 34 42 24

Nationale Ombudsman

Postadres
Postbus 93122
2509 AC Den Haag

Telefoonnummer
0800 33 55 555