Crisis thuis

Neem zo snel mogelijk contact op met uw verhuurder als u de huur niet kunt betalen. Vraag bijvoorbeeld of u later mag betalen of in termijnen. De kans wordt zo kleiner dat uw verhuurder u uit huis zet. Kijk voor meer informatie op de website van het Juridisch Loket.

Neem ook meteen contact met de gemeente. Zij kunnen u misschien helpen om de crisissituatie op te lossen.

Moet u toch uw huis uit? Vraag aan familie of vrienden of u bij hen terecht kunt. Als dit niet lukt, kunt u misschien naar de crisisopvang van IrisZorg. Daar krijgt u ook hulp om uit uw crisissituatie te komen. Kijk op de website voor meer informatie.

Perspectief of Schuldhulpmaatje kunnen u helpen uw geldzaken op orde te krijgen.

Gemeente Zutphen - hulp bij geldproblemen

Iriszorg - crisisopvang

E-mailadres
info@iriszorg.nl

Telefoonnummer
088 60 61 600

Juridisch Loket Zutphen (Warnsveld)

Inloopspreekuur:

  • do 9.00 - 11.00 uur

Bezoekadres
’t Warnshuus, Dreiumme 43
7232 CN Warnsveld

Perspectief Zutphen - rondkomen en schulden

SchuldHulpmaatje Zutphen

Postadres
Stokebrand 509

Telefoonnummer
06 83 03 90 05

Juridisch loket - huurachterstand


Vraag aan familie of vrienden of u bij hen terecht kunt. Lukt dit niet? Dan kan crisisopvang een (tijdelijke) oplossing zijn. Ook helpen ze u om uit uw crisissituatie te komen.

Bel naar Veilig Thuis. Zij zorgen ervoor dat u opgevangen wordt als het nodig is. Dat kan ook op een geheime plek zijn. Uw kinderen mogen ook mee.

In 6 steden in Nederland is er opvang voor mannen. Meer informatie vindt u op de website Mannenmishandeling.

Uw huisdier kan ook opgevangen worden. Kijk op de website van Mendoo.

Moviera regelt opvang voor vrouwen als er sprake is van huiselijk geweld. Op de website vindt u meer informatie.


Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.

  • Ga eerst in gesprek met de organisatie waar u een klacht over heeft. Zoek samen naar een oplossing.
  • Komt er geen oplossing, dien dan een klacht in. Kijk op de website van de organisatie hoe dat moet. Of vraag het aan een medewerker.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is. Neem voor cliëntondersteuning contact op met MEE Oost.

Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.

MEE Oost - onafhankelijke cliëntondersteuning

Website
www.mee-oost.nl

E-mailadres
oco@mee-oost.nl

Telefoonnummer
0314 34 42 24

Nationale Ombudsman

Postadres
Postbus 93122
2509 AC Den Haag

Telefoonnummer
0800 33 55 555